sunnuntai 17. elokuuta 2014

Lumoava Nocturne

Blogin nimi Nocturne viittaa tietyntyyppisiin klassisiin musiikkiteoksiin, joiden inspiraatio on yössä. Nocturnet ovat tyypillisesti sävellettyjä pianolle ja niitä ovat kirjoittaneet monet tunnetut nimet kuten Mozart, Chopin ja Liszt.

Minä olen hullaantunut Chopinin Nocturneihin. Jokin niissä koskettaa ja pysähtymään. Erityisesti olen mieltynyt Op.9 No.2:een.

Videolla pianisti Valentina Lisitsa esittää kappaleen. Hän ei ole ehkä paras tulkitsemaan Chopinia, mutta videolla hänen soittoaan on aina miellyttävä katsella kauniisti liikkuvien sormiensa ansiosta.


Ennen Vaavin syntymää minulla oli aikaa harjoitella tuota ja montaa muuta kappaletta jopa useita tunteja päivässä. Vielä en tosin ole saanut hiottua ainoatakaan Nocturnea mielestäni kelvolliseen kuntoon. Vauvan aikana minulla on ollut valitettavan vähän aikaa soittaa. Toivoisin, että Vaavi alkaisi syksyllä nukkua pitkiä päiväunia ulkona niin saisin soitettua. Ainahan saa toivoa...












Ei kommentteja:

Lähetä kommentti